Rengeteg fény tölti meg a sárga színt, emiatt előszeretettel alkalmazzák az égi dicsőség, az egyetemes bölcsesség megjelenítésére. Általában az értelem, a tudás fogalma társul hozzá. Ha fehérrel párosítjuk a sárgát, akkor erejét veszti, narancsszín mellett viszont ismét ragyog. A zöld, mivel abban is van sárga, rendkívül felerősíti a hatását. Ibolya mellett szigorú, kék mellett távolságtartó, vörös mellett harsány, fekete mellett támadó hatású. A sárga tört sárgaként irigységet, hamisságot fejezhet ki.
Az aktivitás tetőpontjának színe a narancssárga. Az élénk narancs büszkeséggel teli, külsőséges pompával átitatott szín. A heves életigenlés színe. Világosabb árnyalatai viszont karakterüket vesztik. Elsötétített árnyalatai barátságos homokszínbe fordulnak és meleg, szolid árnyalatokat hoznak létre. Még tovább sötétítve azonban semmitmondó, rezignált barna jön létre.
A vörös szín a legaktívabb és legösszetettebb szín. A vörösnek rengeteg típusa van, a kedves és szűzies mária-rózsaszíntől a démoni szaturnusz-vörösig az érzelmek bármely foka kifejezhető vele. A szaturnusz-vörös igazi szenvedélye leginkább fekete mellett érvényesül. A tiszta vörös általában a magasztos szeretet jelképe, míg a vörösnarancs a testi és a harci szenvedélyt fejezi ki. A bíborvörös szellemi hatalmat sejtet. A vörösnek a barna mellett kiszáradt hatása van. Lila mellett csendesen ragyog, sárgászöld mellett tolakodóan harsány.
A zöld a kék és a sárga közötti közvetítő szín, ezeknek a megfelelő arányú keverékéből állítható elő, tehát a tudás és a hit egyesül benne. Termékenységet, nyugalmat, reménykedést fejez ki. Ha azonban szürkés árnyalatot kap, akkor tohonya hatású. Ha sárgába hajlik, akkor lendületes, tavaszias. Narancs mellett a zöld aktívabbnak, de közönségesebbnek is hat. Ha kékbe hajlik, nő a szellemiség felé húzó ereje. A kékeszöld a kéktől és a tiszta zöldtől eltérően hevességet is hordoz.
A passzív elfordulás jellegzetes színe a kék, az anyagi világ felől a gondolatok felé való elvonulást fejezi ki. Legnagyobb ragyogása a sötét árnyalatoknak van. Tört árnyalatai az érzékelésen túli babonavilágba, a félelem és gyász világába visznek. Sárga színnel társítva tompa mélységként hat. Feketével tündököl legtisztábban a kék. Élénk lila mellett gyengének hat, viszont sötét lila mellett ismét világítani kezd. A sötétbarnát elevenséggel tölti meg. Vörösesnaranccsal is erősen világít, viszont a tiszta zöld megbénítja.
A tudattalan világ, a titkok világának és az elmúlás rejtélyének színe a lila. Emiatt nagy felületen hordva ijesztő, különösen bíborvörösbe hajló árnyalatai. Kékbe hajló árnyalatai a csöndes magányt, a jámbor tudatlanságot fejezik ki, míg sötét, szürkés árnyalatban a komor babonavilágba visz. Világosítva azonban szelíd, szeretetreméltó tónusok jönnek létre.